Taneční představení Švihla dokazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?“
Představení se koná ve spolupráci s festivalem TANEC PRAHA.
Vstupenky od 200 Kč
Taneční inscenace roku 2017
Nápad na nové taneční sólo Terezy Hradilkové vznikl při práci na tanečním filmu Beating: „Fascinovalo mě, jak boxeři skáčou přes švihadlo. Líbila se mi lehkost, se kterou se pohybovali, rytmus, který střídali, pohyb rukou a nohou, který byl sám o sobě tancem,“ vysvětluje autorka projektu.
Taneční představení Švihla dokazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?“ ptá se performerka, jejíž dílo získalo letos cenu Taneční inscenace roku.
„Tereza Hradilková přinesla nejoriginálnější inscenační koncept, který se objevil v programu. Pro přenesení emocí ženy v běhu jejího života využila oblíbenou a základní dětskou holčičí hru – skákání přes švihadlo, čímž vytvořila tak velikou jevištní metaforu a zároveň podmínky pro svůj pohybový výkon, fyzicky velmi náročný,“ Nina Vangeli.
Tereza Hradilková (*1983, ČR) začala tančit ve čtyřech letech v souboru Valášek. Studovala konzervatoř Duncan Center a následně obory současný tanec a divadlo (mime theatre) na Theaterschool v Amsterdamu. Věnuje se současnému tanci, jeho interpretaci, výuce a choreografii a to jak v Čechách, tak v zahraničí. Po studiích spolupracovala s francouzským choreografem Claudem Brumachonem, dále pak Fabianem Chylem (DE) nebo Sergem Ambertem (FR). Na domácí scéně pracovala se soubory NANOHACH (Brut, Písečná žena), VerTeDance (Transforma) nebo choreografy jako Kateřinou Stupeckou (Sunyata), Petrou Púčikovou (projekt This Is It v pražské MeetFactory) či Andreou Miltnerovou (Beneath the Skin). Pohybuje se na scénách Divadla Bratří Formanů nebo divadla PONEC (první autorský projekt Deadline) a je jednou z vůdčích osobností žižkovského prostoru Studio Truhlárna, určeného začínajícím uměleckým projektům.
Inscenační tým:
Koncept, choreografie, interpretace: Tereza Hradilková
Dramaturgie a režijní spolupráce: Biljana Golubović
Hudba živě: Filip Míšek
Light design: Pavel Kotlík
Zvuk: Michal Sýkora
Kostým: Marjetka Kürner Kalous
Konzultace: Lukáš Jiřička
Produkce: Veronika Hladká
Koprodukce: Tanec Praha / PONEC- divadlo pro tanec, Studio Truhlárna